Zoeken naar een netwerk voor vrouwen of een gemengd netwerk

Tik hierboven een plaatsnaam in of een deel van de naam van het netwerk dat je zoekt. Of zoek via de zoekstructuur hieronder.

Vrouwen in Marketing en Communicatie (VMC)

logo Vrouwen in Marketing en Communicatie SheConsult

VMC is een informeel netwerk van vrouwelijke marketing- en communicatieprofessionals. Sterke, stoere, ambitieuze, beetje gekke, sexy/feminiene hoogopgeleide vrouwen. Een collectief van individuen, ieder uit haar eigen wereld, die lid worden en blijven op persoonlijke titel, onafhankelijk van werkgever of levensfase.

VMC-leden ontmoeten elkaar offline tijdens inhoudelijke bijeenkomsten en borrels en houden online contact via het eigen communityplatform en verschillende social media. De in eigen beheer uitgegeven vakglossy V-style biedt verdieping en is een tastbaar visitekaartje van het netwerk. De circa 500 professionals kunnen putten uit een enorme hoeveelheid kennis en ervaring op het gebied van zowel marketing als communicatie.

Bij VMC vind je de ruimte om je in een vertrouwde en besloten omgeving actief te ontwikkelen en je kwaliteiten door te geven of tegen andere vrouwen aan te houden. Inhoud gaat bij VMC samen met passie en plezier!

Doelstelling

VMC staat voor inhoud, passie en plezier! Dus als je een plek zoekt waar je je in een veilige omgeving actief kunt ontwikkelen, zowel persoonlijk als vakinhoudelijk, dan ben je van harte welkom. Inderdaad, alleen vrouwen. Vrouwen zijn nu eenmaal anders zijn dan mannen. Zachter. Ronder. Soms ook hard, concurrerend en ondernemend. Vrouwen leggen andere accenten, hebben andere invalshoeken. Delen en gunnen zijn waarden die je binnen VMC tegenkomt. Dat leidt vaak tot samenwerking, zowel binnen als buiten het netwerk.

Achtergrond

Het begon allemaal in 1989 en inmiddels zijn we uitgegroeid tot een club met bijna 400 leden. Ieder lid heeft haar eigen unieke verhaal en meerwaarde. We ontmoeten elkaar live tijdens inhoudelijke bijeenkomsten en borrels en online via ons eigen communityplatform. Natuurlijk zijn we actief in de verschillende sociale media en nieuwsgierig naar nieuwe mogelijkheden. Die mogelijkheden zetten we graag in voor VMC.

Diverse initiatieven trekken media-aandacht
Alle marketing- en communicatie-initiatieven ontstaan uitsluitend door een actieve en betrokken bijdrage van de leden, geheel op vrijwillige basis. Neem nu onze eigen jaarlijkse vakglossy, de V-style. Een tastbaar visitekaartje van het netwerk mét diepgang. En haar digitale zusje, V-style online, waarin je praktische tips, handvatten en inspiratie in een muisklik krijgt aangereikt. Daarnaast weten we met onze initiatieven en partnershipsook de aandacht van de media te trekken.

Binnen VMC werken we aan onze ontwikkeling, persoonlijk én vakinhoudelijk. Inhoud combineren we met passie en plezier. Netwerken in je vrije tijd moet tenslotte leuk en leerzaam zijn, toch? Mis je bepaalde kennis of ervaring voor de carrière die jij ambieert? Kom die dan bij VMC opdoen! Hoe?

Als lid kun je maar liefst 42 (!) bijeenkomsten per jaar bezoeken, waarmee je een schat aan inhoudelijke kennis opdoet om jezelf professioneel en persoonlijk te ontwikkelen. Bijeenkomsten over communicatie, marketing en persoonlijke ontwikkeling worden afwisselend in vier regio’s aangeboden door verschillende activiteitencommissies. Het Special Events Team organiseert bovendien elk half jaar een spetterend feest zodat we als ondernemende vakvrouwen samen ons plezier in het vakgebied kunnen vieren.

Je haalt het meest uit VMC als je actief wordt. Zo kom je in contact met een hoop interessante vrouwen en hun werkveld. Deze contacten voegen op veel verschillende manieren waarde toe aan je lidmaatschap. Doe mee, leer van elkaar en deel het plezier. We dagen je uit! Hieronder stellen we enkele commissies aan je voor. Op de pagina ‘Actief worden binnen VMC‘ lees je nog meer over de mogelijkheden die VMC je biedt.

Klik hier om naar de website te gaan.

Loading...